AB Konseyi; ev kameraları, buzdolapları, televizyonlar ve oyuncaklar gibi internete bağlı ürünlerin piyasaya sürülmeden önce güvenli olmasını sağlamak amacıyla, dijital bileşenlere sahip ürünler için güvenlik gereksinimlerini düzenleyen “Siber Dayanıklılık Yasası”nı kabul etti.

 

Birleşik Krallık Veri Koruma Otoritesi (ICO), kuantum teknolojilerinin veri koruma üzerindeki olası etkilerinin ele alındığı bir rapor yayımladı. Raporda; kuantum bilgisayarlar, iletişim, sensör, zamanlama ve görüntüleme teknolojilerinin gizlilik ve veri koruma üzerindeki etkileri incelenmiştir.

 

Fransa Veri Koruma Otoritesi (CNIL); mobil uygulamaların, mahremiyetin korunmasını temin edecek şekilde tasarlanmasına yardımcı olmak üzere mobil uygulama ekosistemindeki paydaşlara yönelik bir dizi tavsiye yayımladı.

 

Avrupa Parlamentosu Araştırma Servisi (EPRS); AB Yapay Zeka Yasası’nın hazırlanma ve yasalaşma süreci, düzenlemenin temel noktaları ve gündeme getirdiği birtakım hususlara ilişkin açıklamalarda bulunulan bir çalışma yayımladı.

 

OECD, finans alanında yapay zekâ kullanımına yönelik farklı düzenleyici yaklaşımların analiz edildiği bir çalışma yayımladı.

 

Avrupa Komisyonu, güvenilir ve güvenli yapay zekanın gelişimini teşvik etmek adına AB Yapay Zeka Paktını ve gönüllü taahhütlerini imzalayan yüzlerce şirketin ismini duyurdu.

 

Avrupa Komisyonu, güvenilir yapay zekaya ilişkin Avrupa liderliğini güçlendirmek için yapay zeka fabrikaları kurulması yönünde çağrıda bulundu.

 

Avustralya’da, kuruluşların güvenli, güvenilir ve sorumlu bir şekilde yapay zeka sistemleri geliştirmelerine ve kullanmalarına rehberlik etmesi amacıyla hazırlanan “Gönüllü Yapay Zekâ Güvenlik Standardı” yayımlandı.

 

TBMM Genel Kurulunda, yapay zekayla ilgili Meclis Araştırma Komisyonu kurulması kabul edildi.

 

C. İletişim Başkanlığı, sosyal medya kullanımında kamu kurumlarına yol göstermesi amacıyla “Kurumsal Sosyal Medya Kullanım Rehberi” hazırlandığını duyurdu. İş bu Rehber’de, kamu kurumlarının sosyal medyayı bilinçli, etkili ve sorumlu bir şekilde kullanmalarının sağlanması amaçlanmakla kurumsal sosyal medya kullanımında genel ilkeler, kurumsal sosyal medya hesabının güvenliğine ilişkin öneriler, kurumsal sosyal medya hesap yönetimi, etik kurallar ve hukuki sorumluluklar, sosyal medyada kriz iletişimi, dezenformasyonla mücadele ve sosyal medyada teyit, sosyal medya hesapları için önerilen örnek uygulamalar gibi konular ele alınmaktadır.