Kurumsal İleti Yönetim Sistemi
Neler Yapıyoruz?
KVKK Danışmanlığı kapsamında, doğrulama kodu / linki hizmeti sunmaktayız.
Bu doğrulama linkleri ile açık rıza, aydınlatma işlemleri, e-posta ve gsm no doğrulama işlemleri gerçekleştirilebilmektedir. Tüm bu işlemlerin KVKK’ ya uygun içeriklerinin oluşturulması, link yönlendirmeleri gibi süreçlerden oluşması sebebiyle danışmanlık hizmetlerimiz arasında yer almaktadır. Hatalı içeriklerden oluşan açık rıza ve onay metinlerinin KVKK’ya aykırı sonuçlar doğurabilmesi sebebiyle bu oldukça hassas ve dikkatli yürütülmesi gereken bir süreçtir.
İYS Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe alınan Ticari İletişim ve Ticari Elektronik İletiler Hakkında Yönetmelik’e uygun olarak; Hizmet Sağlayıcılar’ın arama, mesaj ve e-posta gibi farklı tipte ileti izinlerini saklayıp yönetebilecekleri, alıcıların verdikleri izinleri görüntüleyip kaldırabilecekleri, izinsiz gönderimleri şikâyet edebilecekleri, kamunun ise ileti şikâyetlerini ve şikâyete konu iznin durumunu görüntüleyebilecekleri, web sitesi ve mobil uygulama üzerinden hizmet verecek, tüm izinleri zaman damgasıyla kayıt altına alıp güvenli biçimde saklayacak ulusal veri tabanı sistemidir.
- Alıcı Nedir?
İşletmeler yani Hizmet Sağlayıcılar tarafından gönderilen ticari elektronik iletilerin muhatabı olan arama, mesaj ve e-posta gibi iletişim adresi sahibi kişiler alıcı olarak anılmaktadır. Yani sizin göndereceğiniz doğrulama kodu / açık rıza metni gibi içeriklerin muhatabı olan kişilerdir.
- Hizmet Sağlayıcı kimdir?
Kanun çerçevesinde, arama, mesaj, e-posta vb. araçları kullanarak ticari iletişim sağlayan gerçek ve tüzel kişiler Hizmet Sağlayıcı olarak adlandırılmaktadır.
- Ticari Elektronik İleti Nedir?
Gerçek ve tüzel kişilerin ticari faaliyetleri doğrultusunda mal ve hizmetlerini tanıtmak, pazarlamak ya da işletmesinin tanınırlığını arttırmak amacıyla elektronik iletişim araçlarıyla yapılan her türlü ticari iletişimi ticari elektronik ileti olarak adlandırılır.
- Onay ne anlama gelmektedir?
Onay, Hizmet Sağlayıcı’nın ticari elektronik ileti gönderimi öncesinde alıcının rızasını almasını ifade eder. Bu rızanın alınması Kanun gereğince zorunlu tutulmuştur.
- Ret bildirimi veya çıkış hakkı neyi ifade etmektedir?
Alıcının, Hizmet Sağlayıcı’ya ticari elektronik ileti gönderebilmesi için vermiş olduğu onayı kaldırması ret bildirimi veya çıkış hakkını kullanması olarak ifade edilir.